Alla inlägg under februari 2009

Av Tobias Johansson - 9 februari 2009 21:00

Se min andra blogg där speltipsen också kommer finnas. Den sidan kommer ha mer statistik bilket kommer göra den bättre i längden.

http://bettipset.blogspot.com/

Av Tobias Johansson - 9 februari 2009 12:40

Efter en helg med många goda spelobjket kommer som vanligt en måndag med sämre utbud. Har dock hittat, trots detta, en del spelvärda objekt. Kommer även idag börja skriva till hur många "units" jag satsar på varje spel. För att förenkla kommer jag börja med en "bank" på 100 units.

dagens speltips:

Balrog Ik - Storvreta IBK, 2:a, 2.15       7 Units
spelade emot storvreta i toppmötet med warberg härom veckan. då gick jag på torsk. Storvreta är ett lag med väldigt god form och med en tyckes stor motivation. Motivation och form slår idag hemmalaget till bra odds.

If Sundsvall - Växjö Lakers, 2:a, 2.15         5 Units
bortalag på menyn igen. oddset lockar på ett lah som i grund och botten är bättre än sundsvall. Sundsvall har också dålig form samt att växjö behöver ta poäng för att komma upp på kvalplats igen. den motivationen tror jag väger över för lakers sida.

Sävehof - IFK trelleborg, Hcp 0-8,5, 1.72    5 Units
Sävehof är det bästa laget i Sverige för tillfället. Hemma mot ett mediokert Trelleborg tror jag på utklassning. Fahlgren i Sävehof kommer leda laget till massor av mål.

Av Tobias Johansson - 8 februari 2009 19:34

Här är en länk till min andra spelblogg. Samma tips men bättre uppdateringar


http://spelochodds.blogg.se/

Av Tobias Johansson - 8 februari 2009 17:52

dagens speltips:

West Ham United - Man Utd, 2:a, 1,58
Man Utd i grym form. visserligen har west ham bra form också i nuläget men har tappat några viktiga spelare under transfer fönstret.

Osasuna - Valencia, 2:a, 2.60
högt odds på ett lag som jag tror kommer börja vinna mycket igen. David Villa är tillbaka i god form och kommer därför börja hjälpa Valencia att börja vinna igen.

Nice - Lyon, 2:a, 1.95
Lyon är bäst i Ligue 1. Nice är i dålig form och därför tror jag på en knapp seger från bortalaget. Lyon släpper in väldigt lite mål, men gör samtidigt inte så många.

Örebro sk - edsbyn, Hcp 6-0, 1.78
Edsbyn vinner denna match trots att de ligger under med 6-0 från början. Örebro har inte i elitserien att göra och edsbyn är sveriges bästa lag. så är det bara.

Av Tobias Johansson - 7 februari 2009 13:14

Idag finns det väldigt många spelvärda objekt på marknaden. Svårt att säga vilka som är bäst. Men några troliga ska jag allt skriva:

Dagens speltips:

Everton - Bolton, 1:a, 1,75
Ett mycket bra odds på ett stabilt lag i Everton. Everton har gjort många bra matcher i slutet mot riktiga topplag. Man utd och Liverpool har fått känna på detta. Dem släpper sällan in mål samtidigt som målskyttet kommit igång med Tim Cahill i spets.

Blackburn - Aston villa, 2:a, 2,50
Aston Villa i superform mot ett lag som gått knagligt hela säsongen. Blackburn har visserligen fått tillbaka några viktiga spelare men mot Young, Heskey, Carew, Agbonlahor blir det för svårt även på hemmaplan. tvåan äär trolig och testas till ett högt odds.

Ac Milan - Reggina, Hcp 0-1, 1,83
"Gubbarna" i Milan ångar på i ligan på senaste tiden med många gjorda mål. Beckham har höjt laget ytterligare och dom hotar från många olika håll. Tror på många mål speciellt från Milan. Pato, Kaka, Ronaldinho, Beckham...bara det säger en del.

Borussia G´bach - Hoffenheim, 2:a, 2,10
Hoffenheim har överraskat hela säsongen och ligger nu i top i Budesliga. Visserligan har stjärnan och skyttekungen Ibesevic skadad men skall slå dit bottengänget G´bach ända. bra odds som vi testar.

Portsmouth - Liverpool, 2:a, 1,75
Ett Liverpool i from med några riktiga bra matcher i bagaget (2-0 mot chelsea). Gerrard skadad men Torres tillbaka i form ger bra utgångsläge. Hoppas att Belayoun får förtroende från start efter hans senaste insatser. Portsmouth är faktiskt inte alls bra för tillfället och får gå av plan idag utan poäng igen.

Av Tobias Johansson - 5 februari 2009 15:45

Gårdagens tips gick helt hyffsat tycker jag. Mina handicap-tips gick fint på Villa och Villa. Dock vann tyvärr AZ med bara 1-0 och Vetlanda fick endast ett kryss.
Dagen idag är ganska blek tycker jag men har hittat några godbitar.

Dagens speltips:

Barcelona - Mallorca Hcp 0-1, Odds 1,57
Barca hemma mot Mallorca är en säker etta. Med en Messi tillbaka i startelvan och andra som Bojan, Hleb, Iniesta osv. så kommer Mallorca få det hett i egna straffområdet.

Fortuna Dusseldorf - Stuttgart kickers, 1:a, 1,40
Topplag mot bottenlag i tyska ligor där topplaget har hemmaplan brukar sluta på ett sätt: 1:a

Norge - Kazakhstan, 1:a, 1,55
Norge har ett ganska intressant lag faktiskt. Detta och att Kazakhstan fått återbud på återbud från sina spelare i KHL (ryska ligan) gör ettan trolig.

San Jose sharks - Carolina hurricanes, 1:a, 1,60
NHL suvuräner hitills är otroligt hemmastarka. en statistik hemma på 23-2-2 säger allt.
är i bra form och jag tror inget annat än hemmaseger.

Washington Capitals - Los Angeles kings, 1:a, 1,63
Samma här som San Jose. Trolig etta!

Av Tobias Johansson - 4 februari 2009 14:01

Hej!

Jag startar denna blogg för att ge med mig med speltips från spelbolagsbranshen. jag skall försöka att ge speltips dagligen.


dagens speltips:


Aston Villa - Doncaster: Hcp 0-1, odds: 2.07

Villa är ett otroligt mycket bättre lag än Doncaster. Visserligen ställer Villa över någon spelare men andra som Young och Carew är åter tillbaka.

Jag tror på en säker etta!!


Villa/lidköping - Örebro: Hcp 0-2, odds 1,80

Här ett annat Villa i elitserien i bandy där hemmalaget är vanligtvis klasser bättre än Örebro. Örebro radar upp storförluster och jag tror även på en klar förlust även i denna bortamatch.


Vetlanda - Broberg/söderhamn: Hcp 0-2, 2,00

Bandy här med där ett taggat hemmalag möter ett vanligvis sämre gäng, som dessutom suttit i buss inför denna matchen i ca 60 mil. Lurigare match men tror på ett starkt hemmagäng i Vetlanda!


AZ Alkmaar - Roda: Hcp 0-1, 1,61

En formtoppad serieledare på hemmaplan mot ett dåligt bortalag. AZ har för övrigt heller inte förlorat på väldigt länge och släpper in lika lite mål som Man utd, alltså inga! säker hemmaseger med minst 2 mål.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards